Távfelügyelet
Értesítéses szolgáltatás -
Kivonuló járőrszolgálat -
- az egyszeri rácsatlakozási díjat elengedjük, így az 10.000 Ft+Áfa helyett, most 0 Ft,
- a GSM átjelzőt ingyenesen adjuk, így az 30.000 Ft+Áfa helyett, most 0 Ft,
- egyszeri teljes rendszer átvizsgálást, karbantartást végzünk rendszerén, most 13.000 Ft+Áfa helyett, most 0 Ft,
- különböző havidíj kedvezményeket biztosítunk a választott hűségidő függvényében.
Azt gondolhatjuk, hogy értékeink megóvása érdekében elégséges, ha lakásriasztót, riasztórendszert szereltetünk be ingatlanunkban és helyileg szirénázik a berendezés. Lehet elrettentő ereje kültéri hangjelző megszólalásának, de sajnos egyre inkább az a tapasztalat, hogy már ez sem segít a betörésekkel szemben. Általában a betörések akkor történnek, mikor nem vagyunk a helyszínen, ekkor csak a közvetlen szomszédokra és a környezetünkben tartózkodók segítségére hagyatkozhatunk, hogy értesítenek az eseményről. Jellemzően senki sem szeret ilyenkor beleszólni a történésekbe, félve attól, hogy a saját testi épsége is veszélybe kerülhet. Ezért javasoljuk ügyfeleinknek, hogy a tökéletes biztonság érdekében, lakásriasztó rendszere mellé távfelügyeleti szolgáltatásunkat is rendelje meg, ahol havidíjas szolgáltatás keretében folyamatos felügyelet van értékei felett.
A távfelügyeleti szolgáltatás, több fontos részből tevődik össze. A diszpécserszolgálat nem csak akkor értesít minket, ha behatolásjelzés történik, hanem műszaki hiba esetén is. Például, ha olyan műszaki meghibásodást észlelnek, ami talán a telepítés helyszínén nem is okoz gondot jelen pillanatban a lakásriasztó működésében, akkor is értesítik az ügyfelet és egyéb esetekben is: áramszünet, akkumulátor lemerülés, amikor nem vagyunk a helyszínen, talán nem is értesülnénk ezekről a problémákról. Amellett, hogy folyamatos kontroll van riasztórendszerünk felett, még életvédelmi szerepet is ellát a szolgáltatás, akár idős, rászoruló embereknél segélykérő rendszerként is tud működni a távfelügyelt riasztórendszer, egy távirányító gomb megnyomásával egészségügyi riasztást küld a rendszer a diszpécser központba, ahol a értesítik az orvost, mentőt stb. Riasztórendszereink, lakásriasztóink ma már egytől egyig rendelkeznek beépített kommunikátorral, ami biztosítja számunkra a távfelügyeleti csatlakoztatás lehetőségét akár vezetékes, akár GSM, GPRS hálózaton keresztül.
A távfelügyeleti szolgáltatás, több fontos részből tevődik össze. A diszpécserszolgálat nem csak akkor értesít minket, ha behatolásjelzés történik, hanem műszaki hiba esetén is. Például, ha olyan műszaki meghibásodást észlelnek, ami talán a telepítés helyszínén nem is okoz gondot jelen pillanatban a lakásriasztó működésében, akkor is értesítik az ügyfelet és egyéb esetekben is: áramszünet, akkumulátor lemerülés, amikor nem vagyunk a helyszínen, talán nem is értesülnénk ezekről a problémákról. Amellett, hogy folyamatos kontroll van riasztórendszerünk felett, még életvédelmi szerepet is ellát a szolgáltatás, akár idős, rászoruló embereknél segélykérő rendszerként is tud működni a távfelügyelt riasztórendszer, egy távirányító gomb megnyomásával egészségügyi riasztást küld a rendszer a diszpécser központba, ahol a értesítik az orvost, mentőt stb. Riasztórendszereink, lakásriasztóink ma már egytől egyig rendelkeznek beépített kommunikátorral, ami biztosítja számunkra a távfelügyeleti csatlakoztatás lehetőségét akár vezetékes, akár GSM, GPRS hálózaton keresztül.
A szolgáltatás megrendelése előtt célszerű munkatársunkkal egyeztetni, ahol az igények ismeretében közösen megtervezzük a védeni kívánt ingatlan távfelügyeletét. Az egyeztetettek alapján a meglévő riasztórendszer zárható fémdobozába beépítésre kerül az átjelző egység, melyet kollégáink szerelnek fel. Megrendelés esetén az ügyféllel megkötjük a távfelügyeleti szerződést és így elindul a szolgáltatás. A távfelügyeleti központ a nap 24 órájában folyamatosan figyeli az ügyfél riasztórendszerét és a beérkezett jelzéshez rendelt intézkedéslista szerint végzi feladatát. Az ügyelet hónap végén kimutatást készít a beérkezett jelzésekről, intézkedésekről, melyet e-mailben, levélben, faxon az ügyfél részére eljuttat.
- társasházi lakások,
- családi házak,
- üzletek, boltok,
- bankok, posták, irodaházak, szállodák, hivatalok,
- iparterületek, műhelyek, raktárak
- egyéb ingatlanok védelme.
A távfelügyelet a lakásban, családi házban, üzletben és egyéb objektumban működő riasztórendszer által generált jelzések figyelését, és az azokra történő reagálást jelenti egy 24 órás, állandó működésű távfelügyeleti központban. Itt minden láthatóvá válik, ami a területen történik, pl. a riasztórendszer élesítés, hatástalanítás, pánik, behatolás, tűzjelzés. A diszpécserszolgálat állandóan figyelik a központba telefonvonalon, rádiós vagy GSM, GPRS összeköttetés révén beérkező jelzéseket. Azonnali intézkedést igénylő riasztások (pánik, betörés, tűzjelzés) esetén egyből értesítik a járőrszolgálatot és az ügyfél által megadott értesítendő személyeket. A járőrszolgálat a helyszínen biztosítja az ügyfél és vagyontárgyai védelmét. A folyamatos járőrözés egy adott területen javítja a közbiztonságot, így a lakók, és az ott jelenlévő vállalkozások biztonságérzete nőni fog.
- Behatolásjelzés: Megállapítható a betörés pontos helye és időpontja, zónánkénti kiosztásban. Ekkor, a MABISZ előírása szerint, meg kell szólalnia a szirénának.
- Pánikjelzés: ekkor nem szabad szólnia a szirénának, csak a távfelügyeleti központba küld a rendszer jelzés (hangos riasztás esetén bepánikolhat az elkövető és agresszív viselkedést okozhat nála). Ez a megoldás csak távfelügyelt rendszereknél él, helyi rendszerek esetén nem működik.
- Kényszerített nyitásjelzés: A nyitásjelentés megkülönböztetett módja. Egy speciális kód alkalmazásával a a felügyeleti központ tudomására hozható, hogy kényszer hatására történt a riasztó kikapcsolása. Ekkor a rendszer hatástalanítása mellett jelentés megy a központba, és szolgálat rögtön intézkedik, segítségül hívja a járőrszolgálatot és a rendőrséget.
- Tápellátás jelzés: A riasztórendszer folyamatosan figyeli a hálózati tápfeszültség meglétét, és ha az hosszabb ideig kimarad, akkor jelzést küld. Ha a szünetmentes tápegység akkumulátora kezd lemerülni, akkor is értesíti a rendszer a felügyeleti központot. Az akkumulátor teljes lemerülése esetén a riasztó működésképtelen lesz, de mielőtt ez megtörténne az diszpécser szolgálat figyelmezteti az ügyfelet erről, aki megfelelően intézkedve elháríthatja a felmerült hibát.
- Szabotázsjelzés: A riasztórendszer eszközeinek szabotálására figyelmeztet, kikapcsolt módban is működik.
- Tesztjelzés: A rendszer naponta egy jelzést mindenképpen elküld a távfelügyeleti központba, ezzel tesztelve az átviteli csatornát a rendszer és a központi számítógép között. A jelzés kimaradásakor a szolgálat értesíti az ügyfelet.
- Egészségügyi jelzés: A kezelőn lévő egészségügyi riasztás gomb megnyomásával, lehetőség nyílik közvetlen segítségkérésre. A központi rendszer a bajba került összes, lényeges adataink tárolására és megjelenítésére képes, alapot teremtve egy megfelelő orvosi beavatkozás elindítására.
- Nyitás-zárás jelentés eseménynapló: A nyitás-zárás jelzések, a riasztórendszer élesítése és hatástalanítása esetén küldött jelek. Ezzel követhetővé válik, hogy pontosan hány órakor történt az objektum nyitása és zárása. A központban rögzített jelzések listáját az ügyfél havonta kapja meg postán, vagy elektronikus úton. A nyitás-zárás eseménynaplóval ellenőrizhető a munkatársak pontos munkakezdése és befejezése, illetve munkaidőn kívüli bejárása.
- Tiltott intervallum figyelés: Az ügyfél megadhat időintervallumokat, amikor az ingatlannak mindenképpen zárva kell lennie, hogy akkor, ott senki se tartózkodhasson. Ha a megadott időtartományban mégis valaki megpróbál kóddal bemenni vagy ott tartózkodik, akkor a szolgálat ezt azonnal jelzi az ügyfél részére.
- Zárás elmaradás figyelés: Ha a szerződő által előírt időpontban nem történik meg a riasztórendszer bekapcsolása, akkor erről a szolgálat azonnal értesíteni fogja.
- Tiltott kód figyelés: Hasonló, mint a tiltott intervallum figyelés, de nem csak az időpont kerül figyelésre, hanem a felhasználói kódok segítségével a felhasználó személye is. Ha a megadott időintervallumban tartózkodásra nem jogosult kóddal történik cselekmény, akkor a távfelügyeleti központ azonnal értesíteni fog.
- Tűzjelzés fogadása: A felügyeleti központ alkalmas tűzjelző rendszerek riasztás és állapot jelzéseinek a fogadására és a diszpécser szolgálat a jelzéseknek megfelelően képes intézkedni.
- Műszaki berendezések jelzése: A folyamatos működésű készülékek (hűtők, klíma, stb.) állapotjelzéseinek fogadását jelenti, áramszünet, technikai hibák. Így a hiba létrejötte után, azonnal megkezdődhet annak elhárítása, megelőzve ezzel nagyobb károk kialakulását.
A riasztóközpont távfelügyeleti jelzések továbbítása esetén elsőbbséget élvez a telefonvonalra csatlakoztatott más készülékekkel szemben, így jelzések küldésekor elbontja az éppen folyó beszélgetést, így biztosítva a gyors jelentésküldést a központba. A jelzések átvitele a telefonvonalon keresztül költséget fog okozni a telefonszámlán. Hívásvárakoztatás és a teljes híváskorlátozás szolgáltatás a telefonvonalon gátolni fogja a megfelelő kommunikációt a riasztó és a távfelügyeleti központ között, ezért ebben az esetben nem alkalmazható.
Az alap távfelügyeleti szolgáltatáshoz kiegészítő szolgáltatásokat választva megoldhatják vállalkozásuk munkaidő nyilvántartását, figyelhetjük a munkatársak érkezését és távozását. A különböző jogosultságokkal bíró jelszó használatával növelhetjük az objektumok biztonságát, eldönthetjük, hogy melyik területre melyik személy, melyik kóddal és mikor léphet be. A szolgáltatás díja fizethető havonta, negyedévente, félévente, évente, készpénzben, csekken vagy átutalással, fél vagy egy év egyben történő kifizetése estén további kedvezményekben részesülhetünk.
Az általunk telepített riasztórendszerekkel és a távfelügyeleti szolgáltatással együtt alkotjuk meg ügyfeleink által elvárt kiemelkedő színvonalú és költséghatékony biztonságtechnikai megoldásokat.